خاطرات زیارت امام رضا (ع)

فدای مهربونی ات بشم
بسم الله الرحمن الرحیم
خدا را شاکرم که بار دیگر توفیق زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) را پیدا نمودم . این هفته روز چهارشنبه مورخه 4/4/93 با قطار توس مشهد عازم حرم رضوی شدم .  اینجانب را یکی از دوستان عزیز نیز که از خادمان آقاست همراهی نمود. وقتی سوار قطار شدیم و وارد کوپه شدیم  آقایی حدود 45 ساله نشسته بودند . بعد از اینکه احوالپرسی نمودیم از شغل و کار ما سوال نمودند ما هم جواب دادیم و گفتیم که خادمان آقا هستیم و به حرم می رویم.  نفر بعدی نیز وارد کوپه شد و سلام و علیکی با ایشان نمودیم . هر دو اهل مشهد بودند. من با مسافر اولی سر صحبت را باز نمودم و گفتم سفر کاری بود گفتند نه برای زیارت حضرت معصومه رفته بودم . ایشان فرمودند که حرم اهل بیت برای زیارت حرم حضرت معصومه می باشد و این جایگاه رفیع حضرت معصومه را نشان می دهد. ایشان همچنین دیداری با تعدادی آیات و علمای قم و نیز عارف عزیزی داشتند. من از شغل ایشان پرسیدم و ایشان فرمودند که باغدار و دامدار هستند و در منطقه اخلمد مشهد باغ دارند و تعادادی گوسفند دارند که چوپانان عزیز از آنها نگهداری می نمایند. من از شغل ایشان خوشم آمد و گفتنم که شغل انبیاء را دارید و ایشان از لذت کارشان تعریف نمودند که وقتی به کوه می روند چقدر روحشان قوی و شاداب می شود . ایشان می فرمودند زندگی در کوه انسان را قوی و محکم بار می آورد. البته باید بگویم ایشان از نظر زندگی آدم متمولی بودند و در حد و اندازه خودشان وضع زندگیشان مناسب بود. من از ایشان سوالاتی در زمینه نگهداری دام سوال کردم و به ایشان گفتم چون من در مهندسین مشاور کار می کنم و کارم در ارتباط با مطالعات کشاورزی و دامپروری و اقتصاد کشاورزی است لذا بسیار از صحبت بر سر دام و زراعت با کشاورزان لذت می برم و اطلاعات خوبی نیز از ایشان دریافت نمودم. ایشان همچنین صحبت هایی از اسب و اسب سواری نمودند و نیز خرید سگ گله خوب و قوی که دارای کارآیی بالایی می باشند. بعد از اتمام این صحبتها صحبتهای شیرینی در زمینه خدا و حضرت رسول امامان عزیز نمودیم و دیدم ایشان بسیار اهل دل و معرفت هستند و برای هر حرفی، شعری عارفانه می خواندند و آیه ای از قرآن را تلاوت می نمودند که من از ایشان خواهش نمودم که برایمان شعرها را تفسیر نمایند. بسیار از مصاحبت ایشان لذت بردم. ایشان فرمودند قبل از اینکه سوار قطار شوم از خدا خواستم که همسفران خوبی در این سفر برایم قرار دهد. من نیز گفتم که این تقاضا را از مدتها قبل از حضرت درخواست نمودم که بعد از آن الحمدالله همه همسفرانم اهل دل هستند.
حدود ساعت 5 صبح به مشهد رسیدیم و برای گرفتن ماشین منتظر ماندیم. ماشینی توقف نمود و ما را سوار کرد و تا حرم ما را رساند گفتم که کرایه ما چقدر می شود ایشان فرمودند صلواتی بر محمد و آل محمد و من دوباره تکرار نمودم ایشان فرمودند برای سلامی آقا امام زمان عزیز صلوات دیگری بفرستید و من خوشحال بودم که در این سفر مورد لطف حضرت از ابتدای سفر قرار گرفته ایم. ابتدا وارد حرم که شدیم شروع به خواندن زیارتنامه و سپس نماز زیارت شدیم و بعد سر قبر عالمان و عرفا رفتیم و سپس به سمت دارالقرآن حرکت نمودیم. شروع شیفتمان با زیارت امین الله شروع شد و حال خوبی پیدا نمودیم. این هفته اخوی بنده نیز همراه خانواده به مشهد آمده بودند و در حرم پیش من آمدند. از قبل نیز با جوانی به نام محمد آقا هماهنگ کرده بودم که به دارالقرآن بیایند تا من ایشان را ببینم . ایشان علیرغم جوانی دارای معرفت خاصی هستندو صحبت ها و اندرزهای خاصی می فرمایند که من بسیار لذت می برم. یکی از صحبتهای ایشان این بود که می فرمودند که روزی به مادرشان گفتند که آیا نماز آقای بهجت مانند آقا حضرت علی است که مادر ایشان فرمودند که اگر 1000 مثل آیت الله بهجت جمع شوند نمی توانند نماز حضرت علی را بخوانند بطوریکه تیر که در جنگ به پای حضرت اصابت نموده بود در وقت نماز از پای مبارکشان خارج نمودند و این نشان از غرق شدن حضرت علی (ع) در دریای بیکران الهی در موقع نماز است. بعد فرمودند که شخصی پیش امام جعفر صادق(ع) رفتند و گفتند آقا وسیله ای گم کرده ام چگونه پیدا نمایم آقا فرمودند برو نماز بخوان و آن شخص رفت و شروع به خواندن نماز کرد و تا الله اکبر گفت یادش آمد که وسیله اش را کجا گذاشته و بعد از اتمام نماز مسیله اش را پیدا نمود و دوباره خدمت حضرت مشرف شد و به حضرت گفت که من در نماز وسیله ام را پیدا نمودم و حضرت فرمودند که من مطمئن بودم چون می دانستم که شما در موقع نماز به یاد همه چیز می افتید به جز به یاد خداوند تبارک و تعالی و این دو مطلب برای اهل درکش کافیست.  لازم است بگویم که این هفته حدود 2 ساعت را سمت مسئول دفتر رئیس دارالقرآن در غیاب کارمندش بودم و این باعث شده بود که به فکر محمد آقا بیفتم که اگر دارآلقران بیاید و من را پیدا ننماید چه فکری می نماید که البته سریع در ذهن خود این مطلب را قرار دادم که اگر دوستی من و محمد آقا لطف خدا بوده پس من ایشان را می بینم. موقع نماز ظهر وارد دارالقرآن شدم و دنبال جایی برای نماز خواندن می گشتم که یکی از همکاران خدام مرا به سمت خودش راهنمایی نمودند همین که خواستم پیش ایشان بروم در مسیر حرکت محمد آقا را دیدم و بر این یقین رسیدم که هر چه خدا بخواهد می شود. بعد از نماز با اخوی و محمد آقا و دوست خادمم برای خوردن نهار به سمت رستورانی در بیرون حرم رفتیم. محمد آقا لیستی همرا داشت که اسامی بسیاری را در کاغذ های متفاوتی نوشته بود و کاغذی را پیدا نمود که سر تیتر ان نوشته بود برای اموات که من به شوخی گفتم محمد آقا ما که زنده ایم چرا اسم ما را در اموات می نویسید ایشان فرمودند قرآن می خوانم برای شادی اموات این افراد. برای من خیلی جالب بود که ایشان دارای چه صفات حسنه ای هستند و به نوعی با این کار خوبی های افراد را پاسخ می دهند. خدایا شما و اما رضای عزیز در این سفرها چه برنامه هایی برای من تدارک دیده اید و چه افرادی را تاکنون سر راه من قرار دادید که هر کلمه انها می تواند انسانی رادگرگون و متحول نماید . خدایا و امام رضای عزیز من لایق این همه محبت شما نیستم و همراه می ترسم که از پس این امتحان الهی برنیایم پس کمکم نمایید که بنده ای بیچاره ام و اگر نبود لطف و عنایت شما که من اکنون غرق گشته بودم. الهی اگر هزار بار شکرت را بگویم کاری نکرده ام. خدایا دعای همیشگی ام که آنی و آنی ما را به خودمان وانگذار را تکرار می نمایم و برای سلامتی و ظهور فرج آقا و مولای عزیزم آقا امام زمان عزیز در این روز جمعه دعا می نمایم که من به دعای حضرتش بسیار محتاجم. التماس دعا

[ جمعه 6 تیر 1393 ] [ 09:14 ق.ظ ] [ محمودرضا خورشیدیان ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.

برای من ثابت شده است تا دلت شکسته نشود برای زیارت آقا علی بن موسی الرضا دعوت نخواهی شد و به محض اینکه به یاد آقا و حرم با صفایش بیفتی و دلت شکسته شود و قطره ای اشک در چشمت جمع شود یقین بدان که از طرف آقا دعوت شده ای و هر چه سریعتر باید خود را آماده این سفر پربرکت و معنوی بنمایی و این را در ذهنت بسپار کسی را که آقا دعوتش نماید خود آقا به استقبالش می آید و در تمام ایام سفر مراقبش خواهد بود و موقع برگشت بدرقه اش می نماید چرا که او زائرانش را بسیار دوست می دارد
اینجانب خادم الرضا محمود رضا خورشیدیان روز چهارشنبه سوم شعبان 1434 قمری مصادف با تولد امام حسین (ع) توسط امام رضای عزیز مفتخر به خادمی حضرتش شدم انشالله که همیشه لایق این عنایت باشم.

خداوند را شکر و سپاس می گویم که توفیق خادمی حضرت عبدالعطیم حسنی (ع) را نیز در تاریخ 10 شهریور 1395 مصادف با 27 ذی القعده 1437 عطا نموده است.