خاطرات زیارت امام رضا (ع)

فدای مهربونی ات بشم

روز پنج شنبه با قطار اتوبوسی دو طبقه ساعت 7.20 دقیقه صبح به سمت مشهد مقدس حرکت نمودم. جالب است که من در واگن 4 بلیط داشتم ولی از آنجائیکه همیشه این قطار با 4 واگن حرکت می نمود بنابراین بدون اینکه توجه نمایم رفتم و در واگن آخری سر صندلی ام نشستم و مسافر بغل دستی ام نیز نیامده بود قطار حرکت نمود و تقریباً در اواسط مسیر متوجه شدم به علت وجود یک کاروان زیارتی یک واگن اضافه نموده بودند یعنی من اشتباهاً در واگن 5 نشسته بودم و نه مامور سالن و نه رئیس قطار و نه خودم متوجه این قضیه نشدیم و این برایم جالب بود . موقع نماز از قطار پیاده شدم یکی از همسفران قبلی خودم را دیدم ایشان جوانی مومن می باشند رفتم و با ایشان سلام و علیکی نمودم و ایشان اسم کوچک من را نیز به خاطر داشتند. جالب است بدانید ایشان اولین نفری بودند که در ذهن من زیارت کربلا و حضرت عباس (ع) را انداختند زیرا ایشان به موضوعی اشاره نمودند که مربوط به یکی از افرادی بود که روزی به خدمت آیت الله بهجت(ره) می روند و می گویند آقا من برای زیارت کربلا می روم شما فرمایشی ندارید آقای بهجت (ره) می فرمایند سلام من را به حضرت عباس(ع) برسانید آن آقا به آقای بهجت(ره) می فرمایند که برای امام حسین (ع) پیغامی ندارید که می فرمایند شما سلام من را به حضرت عباس(ع) برسانید. من به این جوان گفتم شاید آن شخص توجه ای به آقا حضرت عباس(ع) نداشتند و یا ممکن است توجه لازم و ارزش والای ایشان را درک ننموده باشند که آیت الله بهجت می خواستند به این طریق این شخص را متوجه نمایند ولی آن جوان فرمود نه ومن دیگر دلیل آن را سوال ننمودم تا این هفته که دوباره این جوان را دراین سفر زیارتی ملاقات نمودم و از ایشان راز آن پیغام آیت الله بهجت را سوال نمودم و ایشان فرمودند که امام حسین (ع) آنقدر دارای مقام والا و عظیمی می باشند که آیت الله بهجت به خودشان اجازه نمی دادند که حتی بگویند سلام من را به امام حسین (ع) برسانید و این درس بزرگ برای ما انسانها است که درک کنیم چطور عارف و عالم برجسته ای چون حضرت آیت الله بهجت(ره) بعد از عمری عبادت و بندگی و عشق به اهل بیت عزیزمان خود را شایسته اینکه سلامی به آقا امام حسین (ع) برسانند نمی دانند و خدا به فریاد ما برسد که هنوز گوشه کوچکی از عظمت آن امام عزیز را درک ننموده ایم ولی داعیه بسیار در سر داریم و آنگونه که شایسته امامان عزیزمان می باشد به درک مقام والای آن عزیزان نرسیده ایم. خدایا به عظمت و بزرگی و شوکت و جلالت قسمت می دهیم قلب ما را به نور خودت و عشق اهل بیت پر نما الهی آمین یا رب العالمین.

نماز را در ایستگاه نقاب خواندیم بعد از نماز از این جوان شماره تماس گرفتم و نامش را دوباره پرسیدم متوجه شدم ایشان سید می باشند خوشحال شدم از اینکه توانسته بودم با جوان مومن و سیدی چون او دوست شوم و این نیز از برکات سفر به مشهد مقدس و عنایات حضرت علی بن موسی الرضا (ع) می باشد. حدود ساعت 5 بعدالظهر به مشهد رسیدیم از این جوان خداحافظی نمودم و به سمت حرم مطهر رضوی حرکت نمودم . از باب الجواد وارد شدم و بعد از سلام به آقا رفتم صف نماز جماعت ایستادم و نماز مغرب و عشاء را خواندم در کنارم معلمی بود مهربان که با هم دوست شدیم و سر صحبت بین ما باز شد بعد از دقائقی ایشان خداحافظی نمودند و رفتند به ایشان گفتم که من تا به صبح در حرم هستم و در رواق دارالسلام می باشم. بعد از نماز مغرب و عشاء روبروی ضریح مطهر ایستادم و زیارتنامه خواندم سپس به داخل و نزدیک ضریح مطهر رفتم و دعاهای امین الله و وارث و زیارت آل یاسین و زیارت عاشوراء خواندم و سپس زیارت بالا سر آقا را خواندم و دعا در حق خود و دوستان و ملتمسان و اعضای خانواده نمودم و بیرون آمدم و زیارت پائین پای حضرت را خواندم و به رواق دارالسلام رفتم و سایر عبادات و زیارات مخصوص را انجام دادم بعد از نماز زیارت و دعا به بیرون از حرم رفتم تا شامی مختصر تهیه نمایم و دوباره به حرم برگردم در نزدیکی درب باب الجواد جوانی نزدیک من آمد و چون شارژ گوشی اش تمام شده بود درخواست موبایل نمود که من تقدیم نمودم در این فاصله خانمی که نذرتسبیح داشت نزدیک ما آمد و تسبیحی به هر کدام از ما داد و گفت صد صلوات بفرستید و تقدیم به روح امام جواد (ع) نمائید و من خوشحال شدم چون دنبال تسبیح مناسب بودم که الحمدالله تسبیح عنایتی به ما رسید. بعد از ذکر صلوات در حق آن خانم دعا نمودم که انشاء الله حاجتش برطرف شود و به داخل حرم رفتم و به قسمت محفل انس که محل بحث و سوالات دینی می باشد رفتم و از سخنان دو برادر روحانی که هر دو سید و با نام موسوی بودند بهره بردم سپس به رواق دارالسلام رفتم و دیدم که آن آقایی که در موقع نماز مغرب و عشاء در کنارم بود دنبالم می گردد و به من گفت که خیلی وقت است منتظرت هستم و من به ایشان گفتم که در محفل انس بودم مدتی در کنار هم بودیم و هم صحبت می کردیم و هم نماز می خواندیم تا اینکه ساعت 12 شب شد ایشان برای استراحت قصد رفتن داشتند و با هم خداحافظی نمودیم. تا صبح مشغول نماز و عبادت بودم و صبح نماز را به جماعت خواندم و برای وداع با آقا حرکت نمودم قربان آقا بروم که موقع وداع اشک در چشمانم جمع است ولی چون می دانم که هفته دیگر برمی گردم احساس خوبی دارم وگرنه کیست که از دوری آقا دلتنگ نشود آن هم آقایی مهربان و رئوف چون آقا علی بن موسی الرضا(ع). به سمت ایستگاه راه آهن حرکت نمودم با یکی از خادمان آقا که گاهی باهم همسفر می شویم تماس گرفتم و قرارمان ایستگاه راه آهن شد ایشان را دیدم و با هم صبحانه خوردیم. ایشان چون عجله داشتند با قطار قبل از قطار من تشریف بردند و من ساعت 7 صبح سوار قطار شدم و بغل دستی ام جوانی مومن و کم سن و سال بود که دانشجو بود و به قول خودش هر موقع دلش می گیرد از دانشگاهش که قوچان می باشد خدمت آقا می رود و زیارتی می نماید و دلی سبک می کند ایشان اهل قم هستند و برای تعطیلات عید بر می گشتند و این قسمت من بود که با ایشان همسفر شوم زیرا که من جوانان مومن را بسیار دوست می دارم و انشاء الله خداوند آنها را محافظت فرماید.

طبقه بندی: خاطرات چهل هفته زیارت آقا ،
[ دوشنبه 28 اسفند 1391 ] [ 03:06 ب.ظ ] [ محمودرضا خورشیدیان ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.

برای من ثابت شده است تا دلت شکسته نشود برای زیارت آقا علی بن موسی الرضا دعوت نخواهی شد و به محض اینکه به یاد آقا و حرم با صفایش بیفتی و دلت شکسته شود و قطره ای اشک در چشمت جمع شود یقین بدان که از طرف آقا دعوت شده ای و هر چه سریعتر باید خود را آماده این سفر پربرکت و معنوی بنمایی و این را در ذهنت بسپار کسی را که آقا دعوتش نماید خود آقا به استقبالش می آید و در تمام ایام سفر مراقبش خواهد بود و موقع برگشت بدرقه اش می نماید چرا که او زائرانش را بسیار دوست می دارد
اینجانب خادم الرضا محمود رضا خورشیدیان روز چهارشنبه سوم شعبان 1434 قمری مصادف با تولد امام حسین (ع) توسط امام رضای عزیز مفتخر به خادمی حضرتش شدم انشالله که همیشه لایق این عنایت باشم.

خداوند را شکر و سپاس می گویم که توفیق خادمی حضرت عبدالعطیم حسنی (ع) را نیز در تاریخ 10 شهریور 1395 مصادف با 27 ذی القعده 1437 عطا نموده است.