خاطرات زیارت امام رضا (ع)

فدای مهربونی ات بشم

این هفته پنج شنبه صبح با قطار 7.20 دقیقه اتوبوسی دو طبقه عازم مشهد مقدس شدم. قطار بسیار تند می رفت و ساعت 16.30دقیقه به ایستگاه مشهد رسیدیم و مستقیماً به حرم مشرف شدم احساس خوبی داشتم و آماده زیارت بودم و قلبم آمادگی خوبی داشت از درب باب الجواد وارد شدم و به داخل حرم رفتم و زیارتنامه خواندم و در جای همیشگی ام در بالا سر آقا زیارتنامه و دعاهای مخصوص را خواندم و سپس به سمت ضریح رفتم تا دستانم ضریح آقا را لمس کنند ولی دیدم جمعیت زیادی دور ضریح قرار دارند بنابراین منصرف شدم و پیش خودم گفتم هل دادن زائران برای رسیدن به ضریح کار درستی نیست همینکه خواستم برگردم و عقب عقب بروم یک نفر از پشت مانع برگشتم شد و من را به جلو هل داد من متوجه شدم آقا می خواهند من دستانم به ضریح و نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) برسد لذا دوباره به سمت ضریح رفتم و آقا مسیر را برایم باز نمودند و به راحتی دستم به ضریح مبارک حضرت رسید. پس از خواندن سوره حمد خواستم به عقب بر گردم و قدمی برداشتم ولی باز دوباره دستی من را به سمت ضریح هل داد و من متوجه شدم برای بار دوم آقا می خواهند من به کنار ضریح برسم . بنابراین به سمت ضریح رفتم و مانند دفعه قبل دستم به ضریح مطهر رسید و من خوشحال شدم که آقا به من عنایت دارند و با خوشحالی به سمت پائین پای حضرت حرکت نمودم تا ادامه زیارتنامه را بخوانم پس از اتمام زیارتنامه و نماز و دعا و قرآن خواندن برای صرف شام به بیرون حرم حرکت نمودم. شام را به صورت ساده وبا خرید ساندویجی از سوپرمارکت آستان قدس صرف نمودم و دوباره به داخل حرم برگشتم. به محفل و جلساتی که اساتید در داخل حرم برای پاسخ به سوالات گوناگون زائران تشکیل می دهند رفتم و حدود 2.5 ساعت ازسخنان استاد محترم آقای حجه الاسلام عنایتی بهره بردم و دیگر ساعت حدود 1.30 دقیقه شب بود آماده برای نماز شدم و به رواق دارالسلام رفتم و تا حدود یک ساعت مانده به اذان صبح نماز خواندم . چون کولر روشن بود و هوای رواق سرد بود برای همین به رواق دیگری رفتم و با زائری که از یزد آمده بود هم آشنا و همصحبت شدم و سپس آماده نماز صبح شدم. نماز صبح را خواندم و مجدداً آقا را زیارت نمودم و زیارتنامه خواندم و با آقا علی بن موسی الرضا وداع نمودم در حالیکه قلبم بسیار ناراحت بود از وداع با حضرت چون حضرت بسیار مرا مورد لطف خود قرار می دهند و من از این همه لطف ابراز شرمندگی می نمایم و از خدا و حضرت می خواهم شایستگی درک مقام با عظمت ایشان را به من عنایت فرمایند. در موقع خروج از درب باب الجواد به خاطر همه لطفی که حضرت در این 39 جلسه به من حقیر داشتند از حضرت تشکر نمودم و اشک در چشمانم جمع شد. بار دیگر تمام خواسته هایم را با حضرت بیان نمودم و درددل کردم و امیداوار و با آرامشی خاص ساعت حدود 6 صبح به سمت ایستگاه راه آهن رفتم تا به تهران بازگردم .از همه کسانی که خاطره این هفته را می خوانند بسیار التماس دعا دارم زیرا منتظرم تا خداوند و حضرت من را در سفر چهلم مورد لطف و عنایت خود قرار دهند و خواسته ای را که موجب شد تا نذر نمایم چهل هفته پشت سر هم خدمت امام برسم برآورده شود که بسیار به آن امیدوارم و می دانم که دعای شما دوستان و قطره اشکی که از چشمان شما جاری می شود بسیار در برآورده شدن این حاجت در درگاه خداوند و بارگاه آقا علی بن موسی الرضا کمک حالم خواهد بود التماس دعای زیاد دارم. انشاء الله هفته دیگر بعد از زیارت آقا با حواله ای که آقا علی بن موسی الرضا برایم صادر نموده اند عازم عتبات عالیات می شوم و بسیار خوشحالم چون این هم یکی دیگر از عنایاتی بود که آقا نسبت به من حقیر داشتند.

طبقه بندی: خاطرات چهل هفته زیارت آقا ،
[ جمعه 16 فروردین 1392 ] [ 09:21 ب.ظ ] [ محمودرضا خورشیدیان ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.

برای من ثابت شده است تا دلت شکسته نشود برای زیارت آقا علی بن موسی الرضا دعوت نخواهی شد و به محض اینکه به یاد آقا و حرم با صفایش بیفتی و دلت شکسته شود و قطره ای اشک در چشمت جمع شود یقین بدان که از طرف آقا دعوت شده ای و هر چه سریعتر باید خود را آماده این سفر پربرکت و معنوی بنمایی و این را در ذهنت بسپار کسی را که آقا دعوتش نماید خود آقا به استقبالش می آید و در تمام ایام سفر مراقبش خواهد بود و موقع برگشت بدرقه اش می نماید چرا که او زائرانش را بسیار دوست می دارد
اینجانب خادم الرضا محمود رضا خورشیدیان روز چهارشنبه سوم شعبان 1434 قمری مصادف با تولد امام حسین (ع) توسط امام رضای عزیز مفتخر به خادمی حضرتش شدم انشالله که همیشه لایق این عنایت باشم.

خداوند را شکر و سپاس می گویم که توفیق خادمی حضرت عبدالعطیم حسنی (ع) را نیز در تاریخ 10 شهریور 1395 مصادف با 27 ذی القعده 1437 عطا نموده است.